Annons
Hem Forum

Vi har 97 besökare online
Annons
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Papper från White Nights
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Papper från White Nights

Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1765

Mitt första inlägg, hoppas det blir rätt nu

För något år sedan fick jag ett ett block papper på köpet när jag köpte ett "färdigt kit" med ryska White Nights. Jag gillade inte alls färgerna, men papperet passade mig perfekt. Nu är blocket slut och jag är desperat för jag hittar inte detta papper någonstans. Finns det någon som vet var man kan få tag på detta papper, som alltså hade samma namn som färgerna? Har sökt som en galning på nätet men man får bara referenser till färgerna.
  • sumpan
  • Fresh Boarder
Senast redigerad: 2 år, 8 månader sedan av Morticia.

Sv:Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1768

Företag kan få sätta sitt eget omslag på block. IB Wahlströms har ju "egna" omslag på en del papper.
Så det kan vara "vad" som helst i blocket.
Ingen vidare ledtråd. Men har du kvar omslag, någon information om tillverkare etc så kanske det går att spåra upp innehållet.
  • Morticia
  • Moderator
  • null
Senast redigerad: 2 år, 8 månader sedan av Morticia.

Sv:Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1770

Hej, tack för svar!

Jo, jag har tänkt på det där också. Risken, om jag nu hittar det, är ju att det inte ens är samma papper längre. Dom kan ju ha hittat nån annan tillverkare som var billigare eller bättre/sämre och så klistrar dom sin logga på det nya papperet.

Men jag är modig, så jag tänker ta risken i så fall. Det kan inte bli värre än dåligt. Och det blir det ju med jämna mellanrum i alla fall.
  • sumpan
  • Fresh Boarder

Sv:Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1773

Svarar mig själv. Jag har hittat papperet. Finns på den här länken om någon mer skulle vara intresserad. www.greatart.co.uk/WHITENIGHTSWATERCOLOU...s-spirals-blocks.htm. Hoppas det går att beställa till sverige bara. Man får väl prova.
  • sumpan
  • Fresh Boarder

Sv:Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1776

• Morticia
  • Moderator
  • null
Senast redigerad: 2 år, 11 månader sedan av Morticia.

Sv:Papper från White Nights 2 år, 11 månader sedan #1777

Ja huga, det verkar bli svindyrt. Frakten blir dyrare än papperet och dessutom riskerar man tydligen att få betala tull, fast det är nog bara om man har otur. Så jag struntar i det. Jag har fått liknande resultat med Hahnemüles Burgund så jag kommer nog att köra med det så länge.

Sen ska jag prova Bockingford också. Jag trodde det var ett märke, men det verkar det inte vara, utan snarare en typ av papper, om jag nu fattat saken rätt. Har i alla fall hört många som tycker det är bra. Just nu är jag missnöjd med det mesta jag producerar och jag skyller det på papperet. Så då är det läge att prova nytt.
  • sumpan
  • Fresh Boarder
  • Sida:
  • 1
  • 2
Moderatorer: erik, Morticia
Dags att skapa sida: 1.59 sekunder

Translate

Nytt på akvarell.se

Ny sökfunktion
10 August 2011
Nu finns en ny funktion för att sökning i akvarell.se. Den gamla sökfunktionen gav resultat för...
More in:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/eriks/public_html/akvarellse/components/com_kunena/router.php on line 150
Nyheter

Rekommendera sidan

By PLAVEB

Annonser

Annons

Kurser och utställningar