Annons
Hem Forum

Vi har 97 besökare online
Annons
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Vad målar du på?
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Vad målar du på?

Vad målar du på? 42 år, 4 månader sedan #114

Moderator Morticia Inlägget saknas även i den gamla fil jag har
  • erik
  • Administrator
  • null
Erik Lundgren
Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen
Senast redigerad: 2 år, 8 månader sedan av Morticia.

Sv:Vad m�lar du p�? 2 år, 11 månader sedan #1771

Jag målar på papper av bomull och fram till idag skulle jag ha svarat Arches, utan att tveka. Men idag har jag gjort en ny intressant bekantskap, The Langton Prestige. Ett nytt bomullspapper som passar mig perfekt. Jag har aldrig tyckt om att måla vått i vått men på det här pappret började jag göra det automatiskt och det blir som jag vill (nåja, än så länge i alla fall) Det har dessutom ett hanterbart pris. Rekommenderas skarpt!
  • Lotten
  • Junior Boarder

Sv:Vad målar du på? 2 år, 11 månader sedan #1794

Mina The Langton Prestige block kom idag. Köpte på Zinkvit. Bra pris. Snabb leverans. 80 kr för ett litet block med 12 papper = bra pris.

Tillsammans med Hahnemuhle, Bamboo - 265g www.zinkvit.se
(de allra minsta pappren 8x10,5 cm vill testa lite före jag köper större) De tål en del, men efter att tvättat ur lite en gång så började pappret luckras upp. Men ska man inte tvätta ur så är det trevligt.
  • Morticia
  • Moderator
  • null
Senast redigerad: 2 år, 11 månader sedan av Morticia.

Sv:Vad målar du på? 2 år, 10 månader sedan #1827

Målar på Arches 300 gr grov gräng, köper deras ark i 10 pack som gubben får skära upp. Annars använder jag The Langton 300 gr grov gräng både i ark och block, även 425 gr. Jag använder också block artistico 300 gr GG ifrån Fabricano.

Till kladd och skiss använder jag ofta Montval.

Jag tänkte också beställa Langton Prestige men funderar på att köpa ark på en gång, måste fylla på föråden. Såg att artistbutiken har dem nu också, lite dyrare 5 kr extra för ett litet block...

Någon som använder Saunders Waterford? Jag är sugen på att testa, har läst i ett par böcker att de ska vara bra men har aldrig provat // Fogen
  • Fogen
  • Senior Boarder
  • null
null

Sv:Vad målar du på? 2 år, 10 månader sedan #1829

Bra papper, jag har målat på det flera gånger. Tycker det är en anings gulare och aningens mer poröst än Arches grov (papper 300gr), Saunders kostar mindre. Saunders grov påminner litet i strukturen om Langton, tycker jag, men gulare och mer poröst. Både Artistica och IB Wahlström skickar prov på papper om man ber om det. IB Wahlström är otroligt snabba med sina leveranser. Beställde från dom i måndags em, via nätet, hade paketet idag onsdag em. Har beställt från dom flera gånger, alltid lika snabba. Artistica är inte helt fel heller. Värt att jämföra priserna + fraktkostnad mellan dom - ibland är skillnaden större/mindre beroende på vad man köper.
  • margita
  • Expert Boarder

Sv:Vad målar du på? 1 år, 8 månader sedan #2182

Jag tycker att Panduros papper 180 grams är helt suveränt till det som jag målar! Det har en trevlig gräng och är väldigt prisvärt! Kanske inte det valet jag skulle använda om jag skulle göra någon större tavla men till små tavlor fungerar det bra!
  • Pintora
  • Fresh Boarder
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: erik, Morticia
Dags att skapa sida: 0.35 sekunder

Translate

Nytt på akvarell.se

Ny sökfunktion
10 August 2011
Nu finns en ny funktion för att sökning i akvarell.se. Den gamla sökfunktionen gav resultat för...
More in:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/eriks/public_html/akvarellse/components/com_kunena/router.php on line 150
Nyheter

Rekommendera sidan

By PLAVEB

Annonser

Annons

Kurser och utställningar