Annons
Hem Forum

Vi har 90 besökare online
Annons
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Papper från utlandet??
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Papper från utlandet??

Papper från utlandet?? 42 år, 4 månader sedan #109

Hejsan!
Vet någon om det är billigare att beställa akvarellpapper från någon butik utomlands?
Tips på nätbutik?

Sedan funderar jag kring olika gräng på arken.
Vad lämpar sig grov och fin gräng bäst till för motiv??
Hälsn. lalle
  • lalle
  • Fresh Boarder
  • null
Senast redigerad: 2 år, 8 månader sedan av Morticia.

Re: Papper från utlandet?? 42 år, 4 månader sedan #110

Jag har aldrig tänkt tanken att köpa akvarellpapper från någon webbshopp i utlandet eftersom jag förmodar att frakten skulle äta upp den vinst man kan göra på ett lägre pris.

Jag har nu sökt lite på nätet efter priser på Arches 300 gr akvarellpapper och funnit att de engelska och amerikanska webbshopparna ligger ungefär i samma prisläge som de billigaste svenska: ca 60 kr per ark.
Jag hittade en del shoppar som är upp till ca 10 kr billigare (vissa något billigare än så) men jag tror att den vinsten försvinner helt med den höga fraktkostnaden.

Fin resp. grov gräng (varm- resp. kallpressat) är väl en smaksak.
Själv föredrar jag i alla lägen det grövre kallpressade papperet. Om man vill måla "fint" är kanske ett slätare papper att föredra, t.ex. porträttmålare använder oftare slätt papper. Det som är helt avgörande för ett lyckat resultat är kvaliteten, slätt eller grovt är av mindre betydelse. Jag tycker att man bör prova sig fram.
  • erik
  • Administrator
  • null
Erik Lundgren
Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen

Sv:Re: Papper från utlandet?? 3 år, 7 månader sedan #1392

Jag har köpt papper från England vid flera tillfällen. Kan köpa buntar med halvark om man vill. Portot blir ungefär lika med papperskostnaden men var fortfarande billigare än att köpa helark i Sverige.
Jag köpte från SAA ( www.saa.co.uk ) (bäst om man är medlem) och Ken Bromleys (www.artsupplies.co.uk). Jag köpte både Bockingfordpapper och Arches. Man får kolla vilket företag som har "billigare" papper.

Ken Bromleys har också erbjudande på färger. Jag har köpt W&N akvarellfärger till HALVA priset. Det är verkligen en vinst!

Båda företagen är bra att handla från. Har man klagomål rättas det till utan problem. Fick en skada på en bok från SAA. De skickade en ny utan att jag behövde skicka tillbaka den skadade!!
  • fruhulda
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: erik, Morticia
Dags att skapa sida: 1.01 sekunder

Translate

Nytt på akvarell.se

Ny sökfunktion
10 August 2011
Nu finns en ny funktion för att sökning i akvarell.se. Den gamla sökfunktionen gav resultat för...
More in:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/eriks/public_html/akvarellse/components/com_kunena/router.php on line 150
Nyheter

Rekommendera sidan

By PLAVEB

Annonser

Annons

Kurser och utställningar