Annons
Hem Forum

Vi har 89 besökare online
Annons
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

breda penslar med skarp kant???
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: breda penslar med skarp kant???

breda penslar med skarp kant??? 11 månader sedan #2307

Hej!

Jag letar efter breda penslar i storlek 1", 2", och ev 3".. Jag vill att de ska ha en skarp kant så man kan göra fina breda linjer med den.

Har ni något att rekommedera??

Hittade denna men var rätt dyr:
www.dickblick.com/products/robert-simmon...lat-wash-series-278/
  • lalle
  • Fresh Boarder
  • null
Senast redigerad: 11 månader sedan av lalle.

Sv:breda penslar med skarp kant??? 11 månader sedan #2308

Hej Lalle! Jag letar också bra, bredare penslar, tycks inte helt enkelt att få tag på här. Har nyligen köpt från Zinkvit, Cosmotop Spin (syntet), 22mm. Finns ett snäpp bredare 25mm. Har inte hunnit testa den så mycket än men tycker den verkar ok. Dom har ytterligare en bredare Cosmotop Mix i blandhår 29 mm, där penselhåren är litet längre och något "mjukare". Zinkvit har också Sceptre Gold Wash brush 25 och 50mm, men dom kostar en del. Också hittat (ej provat!)en flat syntetpensel Raphael nr 32 hos
www.gefa-art.dk tror den är bredare. Har köpt material från dom, bra att ha att göra med. Hälsn - Margita
Komplettering - kom på - Ken Bromley har riktigt breda Cosmotop www.artsupplies.co/uk www.jacksonsart.co.uk har stort sortiment
  • margita
  • Expert Boarder
Senast redigerad: 11 månader sedan av margita.

Sv:breda penslar med skarp kant??? 11 månader sedan #2309

Hej och tack för tipsen!!

Jag har faktiskt också funderat på Cosmotop Spin Flat Wash brushes.. De kostar en del som du säger, fast många verkar vara riktigt nöjda, när jag läst på forum, och de ska tydligen ha en skarp kant!

Ska kika på ken brombley och jackson och vad de kostar där.. Hade annars tänkt beställa från staterna + en del pappersark, men rädd att frakt och tull äter upp det mesta..
  • lalle
  • Fresh Boarder
  • null
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: erik, Morticia
Dags att skapa sida: 0.35 sekunder

Translate

Nytt på akvarell.se

Ny sökfunktion
10 August 2011
Nu finns en ny funktion för att sökning i akvarell.se. Den gamla sökfunktionen gav resultat för...
More in:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/eriks/public_html/akvarellse/components/com_kunena/router.php on line 150
Nyheter

Rekommendera sidan

By PLAVEB

Annonser

Annons

Kurser och utställningar