Annons
Hem Forum

Vi har 81 besökare online
Annons
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Ramar
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Ramar

Sv:Ramar 2 år, 3 månader sedan #2041

Hej, att få till bra ramar är svårt om man inte har rätt verktyg och maskiner. IKEAs clpis ramar har det billigaste glaset man kan få tag på. Skaffa en glasskärare från MABA, ca 200:- Tips:M17. Den kan du ha hela livet. Riktig tavellist är att föredra, den är rak. Geringssåg. Claes Olsson har ett bra kit.

Men som sagt ett himla jobb utan rätt utrustning, och då behöver man geringskap, V-bläcksmaskin mm.

Lycka till och kommer du på någon genväg så hör av dig.
/Anders
  • Anders
  • Expert Boarder
  • null

Sv:Ramar 2 år, 3 månader sedan #2047

Ett annat tips angående ramar är att gå på loppisar...Man kan hitta billiga ramar inkl glaset, om man inte är så kräsen. Själv vill jag gärna att det ska vara samma inramningar på mina alster - men, en eventuell köpare, kanske vill rama verket efter sitt eget tycke och smak.
  • jaana
  • Fresh Boarder

Sv:Ramar 2 år, 2 månader sedan #2048

Knepigt det där med ramar, mycket en fråga om tycke och smak också. En del gillar vitt, svart, andra gillar guld eller silver osv. Nackdelen med färdiga ramar är att de ofta inte passar bildens mått, om man inte målar på papper med standardmått. Tycker det har betydelse hur bilden beskärs, hur mycket av målningen ska med, hur mycket luft runt om etc. Jag delar ofta ett helark i fyra delar - passar inte in i standardram när man har passepartout 5-6 cm. Har sett på "wetcanvas" (tror jag) att en del monterar sina bilder utan glas. I stället använder något "fixativ" avsett för akrylfärg. Lägger in länken när jag hittar den. Någon som provat?
  • margita
  • Expert Boarder
  • Sida:
  • 1
  • 2
Moderatorer: erik, Morticia
Dags att skapa sida: 1.11 sekunder

Translate

Nytt på akvarell.se

Ny sökfunktion
10 August 2011
Nu finns en ny funktion för att sökning i akvarell.se. Den gamla sökfunktionen gav resultat för...
More in:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/eriks/public_html/akvarellse/components/com_kunena/router.php on line 150
Nyheter

Rekommendera sidan

By PLAVEB

Annonser

Annons

Kurser och utställningar